داکیومنتیشن تجهیزات

دستورالعمل کاری ماشین آلات و تجهیزات به عنوان موضوع اجرای سیستم مدیریت کیفیت در واحد نت، بایستی تدوین وجاری گردد.

البته تجهیزات برای واحد نت دارای شناسنامه می باشند. و کلیه مدارک موجود برای آن تجهیز و یا ماشین بایستی به نحوی به شناسنامه ارجاع داده شوند. از جمله فرمها، چک لیستها و دستورالعملهای سیستمی و کاری.

در این قسمت درخصوص داکیومنتیشن تجهیزات و توانمندی گروه آذرخش در خصوص همکاری با شما در تهیه و آموزش جهت تهیه این موارد تبادل نظر خواهد شد.

برای مثال در اکثر واحد های صنعتی وجود کمپرسور اجتناب ناپذیر می باشد. لذا برای نمونه این تجهیز را مورد بررسی قرار می دهیم. در دسته بندی ماشین آلات معمولاً برای اکثر کارخانجات از ۴ گروه استفاده می شود، مگر در مواردی خاص که کم و یا زیاد شوند.

۱- ماشین: لوازمی که بر روی محصول ارزش افزوده ایجاد می نمایند

۲- تجهیز: خود در تولید محصول نقشی ندارند ولی به ماشین ها خدمات می دهند.

۳- کمک تولیدی: لوازمی که برای کنترل کیفیت محصول استفاده می شوند.

۴- زیر ساختی: بنا ها، ترانسها، کمپرسورها، چاه عمیق و ادوات آن در این گروه گنجانده می شوند.

طبق این گروه بندی برای کمپرسور می توان فعالیتها را زمان بندی نمود، اولویت تعیین کرد و …

دستورالعمل کاری در مستندات سیستمی واحد نت

اما برای هر دستگاه دستورالعمل کاری استارت دستگاه نیاز می باشد. دستوالعمل اپراتوری بایستی بر روی دستگاه نصب باشد تا اپراتور دستگاه با نگاه به آن توانایی کاربری دستگاه توسط خود را هماهنگ نماید. دستورالعمل کاری عیب یابی از موارد دیگر می باشد، که شما می توانید آن را در کنار ما تمرین و برای سازمان خود اجرا نمایید.

دستورالعمل کاری

دستورالعمل کاری

در نهایت در دسترس قرار دادن این مدارک جهت استفاده کلیه همکاران واحد نت می باشد. چنانچه می دانیم کلیه مدارک در سیستم مدیریت کیفیت زنده می باشند و بایستی بصورت دوره ای بازنگری شوند. برای این منظور بایستی اپراتور ها و تکنسین واحد نت امکان استفاده از آن را داشته باشند و طبق شرایط کاری و تغییرات ایجاد شده نظرات خود را درج نموده و پویایی سیستم نت را به نمایش بگذارند.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید:

Solve : *
1 + 19 =