اجرای سیستم مدیریت نت

شرکت صنایع فورج البرز پنجمین شرکتی میباشد که اینجانب به نمایندگی از گروه آذرخش افتخار تدوین سیستم مدیریت نت و اجرای آن را عهده دار بودم.

در ابتدای همکاری با این مجموعه در سال ۹۳ و مطالعه مدارک و مستندات این مجموعه عدم وجود سیستم یکپارچه در سیستم نت مشهود بود. و این که سیستمی برای واحد نگهداری و تعمیرات آن انتخاب نشده است. ماشین آلات بصورت ارقام افزایشی کد گذاری شده بودند. چک لیستهای دوره ای بصورت کلی و تفکیک نشده در هر حوزه و برای هر ماشین تهیه شده بودند و … .

اینجانب بر آن شدم تا با تهیه شناسنامه فرایند واحد نت، مجموعه را از لزوم تدوین سیستم مدیریت نت و اجرای آن آگاه سازم. لذا با انتخاب TPM به عنوان طرح پایه سیستم نت این مجموعه، واحد ها را از اهداف آن آگاه نمودم. البته چنانچه انتظار میرفت مقاومت از طرف واحدها در مقابل اجرای آن پیش بینی میشد.

در نهایت با تایید مدیریت ارشد مجموعه طرح پذیرفته شد و فاز تهیه کلیه مستندات و داکیومنتها کلید خورد.

تهیه مستندات سیستم نت

روش اجرایی نگهداری و تعمیرات برای مجموعه فورج البرز طبق شناسنامه فرایند تایید شده در چهار حوزه نت اضطراری، نت پیشگیرانه، نت پیشبینانه (پیشگویانه) و خدمات فنی تهیه گردید.

چنانچه در نوشته پیشین (پیاده سازی سیستم مدیریت نت) نیز اشاره شد در مطالعه فرایند تولید این مجموعه، جزیره ای بودن خطوط تولید مشخص بود. به این صورت که مجموعه ای از ماشین آلات در یک خط و درکنار هم یک محصول را تولید می نمایند. و کار هر خط جدا از سایر خطوط تولید می باشد. البته در ابتدای خطوط، یک دستگاه به عنوان دستگاه بحرانی شناسایی شده که عملکرد همه خطوط با سلامت و آماده بکار بودن آن بستگی دارد. و این موضوع در صف آرایی برنامه نت و نحوه آرایش نت پیشگرانه مهم می بود.

پس از تدوین دستورالملها، نوبت شناسایی ماشین آلات، کد گذاری آنها و گروه بندی ماشین آلات از نظر بحرانی و عادی بودن آن ماشین در سازمان بود. سپس از لیستهای تهیه شده، تخصیص دوره های بازدید جهت تکمیل چک لیستها بر اساس داکیومنتهای ماشین و مستندات و سوابق تعمیرات بود.

تهیه چک لیستهای نت پیشگیرانه و پیشبینانه و فرمها

پس از مطالعه داکیومنتها، مستندات و بررسی سوابق هر ماشین، و مطابقت آن با چک لیستهای موجود، موارد بازبینی و تدوین گردید. و جهت تست و رفع نواقص بصورت آزمایشی توزیع شد.

همزمان با موارد فوق، آموزش پرسنل نیز در دستور کار بود تا موارد بدون کاستی اجرا و فیدبکهای لازم جهت بهبود، به برنامه ریزی واحد نت ارانه شود.

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید:

Solve : *
10 − 9 =