داکیومنتیشن سیستم نت

مستندات سیستم نگهداری و تعمیرات، شامل دستورالعملهای سیستم نت، چک لیستهای سیستم نت و یا به عبارتی فرمهای سیستم نت به عنوان رکن اساسی، بایستی بصورت کامل و جامع تهیه و تدوین شوند. چرا که هدف اصلی از اجرای سیستم نت در سازمانها در نهایت رضایتمندی ذی نفعان خواهد بود. و آن ممکن نخواهد بود مگر پایش و تحت کنترل داشتن کلیه فرایندها و بخصوص فرایند نگهداری و تعمیرات.

فرایند نگهداری و تعمیرات

فرایند نگهداری و تعمیرات

چنانچه در موضوع تدوین سیستم نت نیز اشاره شده است. برای اجرای سیستم نت بعد از تدوین چهار چوبهای آن سیستم، ایجاد فرمها به عنوان ورودی آن سیستم و پالایش و آنالیز داده های آنها و کنترل عملکرد واحد نت در قبال عدم انطباق ظاهر شده می باشد.

مراحل گام به گام تهیه مستندات سیستم نت

در گام اول دستورالعملهای سیستم نت ، با توجه به خط تولید و ماهیت هر کارخانه و یا کارگاه، ماشین آلات بایستی شناسایی شده و بر این اساس کدینگ برای ماشین آلات تهیه شود. تا علاوه بر قابل شناسایی شدن تجهیزات امکان پی گیری پرونده ماشین با توجه به یونیک بودن کد وجود داشته باشد.

گام دوم تهیه شناسنامه و ثبت اطلاعات تجهیز مورد نظر بنابه نیاز سنجی صورت گرفته خواهد بود. در این مرحله بهتر است اتیکدی شامل نام ماشین و کد آن ماشین تهیه و در محل قابل روئیت و ثابت تجهیز نسب شود. کارخانجات زیادی وجود دارند که یک ماشین با نامهای مختلفی نامگذاری شده است. و اپراتورها و کاربران با توجه به کاربری ماشین و بنا به صلیقه خود نسبت به نامگذاری آن ماشین اقدام نموده اند. و یا بعد از سالهای متمادی نام دستگاه عوض شده است. لذا بایستی نام و کد ماشین مشخص و بر روی آن نصب گردد.

این مراحل ادامه دارد تا، تهیه چک لیستهای سیستم نت پیشگیرانه و پیشبینانه (فرمهای سیستم نت) که برای هر ماشین بصورت مجزا و یا یکجا بایستی شناسایی و تدوین شوند.

درگام بعدی فرمهای مورد نیاز جهت جمع آوری و تحلیل داده های استخراج شده، بایستی تهیه و تکمیل و سپس اثربخشی آن پایش شود. ارجاع هر مورد به شناسنامه جهت  تحت کنترل قرار دادن موارد و در صورت نیاز انتقال فیدبک به نت پیشگیرانه.

مستندات سیستم نگهداری و تعمیرات

همه موارد پس از شناسایی نیاز شما، بصورت پروپزال تهیه و دراختیار شرکت مطبوع شما قرار خواهد گرفت. تا درصورت تمایل، ضمن عقد قرارداد، نسبت به آموزش، و اعمال نظرات در خصوص تدوین مستندات سیستم نگهداری و تعمیرات ، توسط گروه آذرخش اقدام گردد .

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید:

Solve : *
6 + 9 =